När allt känns så rätt

2015-05-25
De senaste veckorna har jag mest hängt ute i stallet, och det känns så bra att vara tillbaka i det liv som jag lämnade samma dag som vi sålde Casper. Längtar ut till hästen varje dag, haha! Har dock hunnit fira syrrans 24-årsdag samt jobba både natt och dag (rekommenderas ej om du vill hålla dig vaken på jobbet). Men pengar behövs i dagsläget, vill nog inte ens veta mina utgifter denna månaden. Pengarna bokstavligt talat FLYGER ut ur kontot... Det är inte gratis att ha häst. $$$
 
Patrick har iallafall fallit till ro i sitt nya hem och verkar stormtrivas. I hagen hänger han med sin nya (danska!) bästis och i boxen står han snällt och väntar tills jag kommer. Han är så enkel, okomplicerad och tuff - i nästan alla lägen. Han fick en lugn start-vecka, och nu när han fått både skor och sadel så är det dags att komma tillbaka i träning. Har fått så många fina ord om
honom från både stallägaren, hovslagare, kompisar och sadelutprovare, mitt mattehjärta
blir så glatt och jag kan inget annat än att hålla med, han är så himla snygg. Jag tror verkligen på honom, och jag ska göra allt för att ge honom en så bra grund som möjligt att stå på.
 
Det är så sjukt hur man själv och livet ändras. För ett år sen bodde jag i London, skulle ta studenten om två veckor och trodde att jag det kommande året skulle ut och resa och sedan börja plugga. Resa, det får vänta, och plugga, vad är det? 

Efter många om och men blev Millan steriliserad i fredags. Hon var så ledsen och hade så ont, led så mycket med henne. Bästa Millan prillan❤️ Anledningen till varför hon ser ut som en mumie är att hon får panik av tratten som hon egentligen måste ha...
Stor häst, liten mamma. Frågan är hur mycket han mäter. Jag har hela tiden gissat på 165, nog främst för att han inte känns så stor att rida (än😏), men några i omgivningen har gissat på minst 170... Hmm. 
Elin har mysstund med jykkarna. Haha trött sällskap. 
 
Spenderade söndagseftermiddagen på Djurgården med lite FEI intermediere, tänk när jag en vacker dag blivit så duktig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0