Inflyttning

2013-08-27

Dag två i London.

Gårdagen befann vi oss hos Katarina, Ashley, Leon och Max, Elins släktingar där vi även sov. Väldigt trevligt och det känns skönt att ha vuxna så pass nära som kan London. Idag däremot gick jag och Elin genom Richmond Park för att ta oss till skolan och Campus för att ta reda på om vi kunde få tillgång till vårt rum. Som tur var lyckades vi med det! Skönt att få flytta in innan skolan börjar.

Annars idag har vi varit och kollat på Nottinghill Carnival, mycket speciellt kan man säga: ungdomar som röker braj och super sig fulla. Sen till kvällen tog vi oss till en pub som ligger 20m från vårt rum för att äta tillsammans med Katarina och Co. För tillfället står jag och kollar på min fruga som fixar i rummet. Och appropå rummet, positivt överraskad! Inte stort, extremt liten garderob, gemensam toalett och dusch, men mysigt och fräscht. Känns som att 10 månader här kommer blir bra. Dessutom bor vi i en slottsliknande byggnad, samt att vi bara behöver gå ner för några (läs: extremt många) trappor för att komma till klassrummen.

Nu ska vi strax lägga oss och sova, imorgon är första skoldagen med upprop 09.30. För första gången på 10 år är jag taggad på att börja skolan efter ett sommarlov.

Här är lite bilder, skolan/campus utifrån, Elin i Richmond Park och rummet. Till Christoffer och Emma: lägg märke till Justin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0