Vad är meningen med livet?

2013-12-05
Sitter på rummet och försöker skriva ner meningen med livet till mitt religionsarbete. Religion i all sin ära, men jag vet inte meningen med livet... Om någon vet så uppskattas kommentarer. 
 
Annars rullar allt på som vanligt, har en del kvar i skolan innan jag kan pusta ut, men det ju blir bara färre och färre dagar kvar till lovet, känns så välbehövligt i skrivandets stund. Helt sjukt att en hel termin har gått sen jag kom hit, kan inte riktigt förstå vart tiden tog vägen? Ser verkligen fram emot att komma hem över jul, och främst att krama om mina vänner efter fyra månader, blir tårögd av tanken. Finns det något jag saknar är det att dricka kaffe med Mathilda eller få samtal av Malin "jag är utanför om 2 minuter!!!" eller ta en promenad över till Christoffer eller höra Emmas bil rulla upp på uppfarten eller Hannas "Tjäääna kompizzz". Kommer uppskatta allt detta extra mycket under jul och nyår. För att inte tala om att vakna upp i min älskade säng, få mammas och pappas hemmalagade mat, få tvättade kläder, få betalad schampoo och batterier (visste ni att batterier kostar en förmögenhet???), brumma lite med bilen, krama om en saknad syster och sist men inte minst ha en EGEN (eller nästan egen) dusch!!!!! Första duschen hemma kommer bli en dröm.
 
Men dessa 16 dagar vi har kvar det här året ska vi göra riktigt bra. Imorgon ska vi gå Lucia inne på ett hotell för 500(!!!) personer, och ingen mindre än bästa vän Elin ska vara Lucia, *feeling proud*. Sen stannar vi kvar inne i stan för att kolla på lite julklappar och långklänning till nobel (paniiik!!! varför är jag alltid ute i sista stund?). Kanske hinner med Winter Wonderland i Hyde park också? Kommer bli en bra fredag och jag hoppas på att jag får äta sushi eller en flottig pizza till middag, då blir jag nöjd och glaaa!
 
Dansande och glada förra fredagen hos Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0