War Horse

2013-12-12
Senaste dagarna har rullat på i lite långsammate takt, känns på något sätt som att de sista veckorna innan lov går lite extra långsamt. Veckorna brukar vanligtvis flyga förbi, men nu hade det lika gärna kunnat gått tre veckor sen förra torsdagen. Men hursom så har veckan än så länge varit riktigt bra. Nu råkar jag ju också ha världens snällaste syster som helt random på en onsdag överraskade mig med middag och föreställningen "War Horse", och den var sååå bra! Magisk! 
 
Nu är vi verkligen inne i slutspurten av skolan för det här året, ska analysera Karl Marx i grupp lite, lite till - men sen är plugget klart för 2013. Det känns så enormt jäkla bra! Den här terminen har jag verkligen ryckt upp mig i skolan, jag har förberett mig innan prov och skrivningar, jag har börjat med inlämningar i relativt god tid och jag har inte sovit på lektionerna - och det har faktiskt lönat sig. Har också för första gången på 6(?) år uppskattat skolan. Inte så att jag jublar när jag sitter på kvällarna och läser ännu ett av Strindbergs verk, men jag har insett att skolan faktiskt kan vara intressant ibland.
 
Hursom, ikväll ska jag tillsammans med Ebba, Elin och Justine gå Luciatåg på Portobello Road på en svensk resturang, och imorgon blir det lussande för skolan, och efter det svenskt JULBORD på IKEA! Ska bli så himelskt gott med prinskorvar, köttbullar, julvört, julskinka och allt som hör därtill. Ska svälta hela dagen så att jag får i mig så mycket mat som möjligt på kvällen. 
Förra fredagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0