Om 4 veckor och 1 dag står jag på svensk mark

2013-11-22
Fredag idag och bara fyra ynka veckor till jullovet. FYRA VECKOR!?!? Vad hände med hela höstterminen? Helt sjukt vad fort tiden går! Känns som att det var igår jag satt i bilen påväg till arlanda samtidigt som det känns som att en livstid har gått sen dess. Så mycket som har hänt, med ny skola, med nytt boende, så många nya människor man träffat och mycket saker man upplevt i en helt ny stad. Det har varit bättre än vad jag någonsin hade hoppats på och jag är så jäkla glad att jag är här. Men samtidigt ska det bli skönt att komma hem till jul. Träffa och krama om mina saknade vänner, träffa min syster för första gången på nästan sju månader, ligga i min egna supermjuka säng i mitt uppvärmda rum och äta middag med hela familjen samlad för första gången på ett år. Det kommer vara underbart. 
 
Elin har åkt hem över helgen så just nu jag ligger själv i rummet under täcke, filtar och morgonrock - det är så brutalt kallt i vårt rum. Igår var temperaturen nere på 13° och jag höll på att frysa ihjäl, jag brukar ja ha ca. 24° (älskar att ha varmt haha) hemma i mitt rum på vintern, så det här är som att bo i vildmarken. Veckan har gått fort, har bara haft tre riktiga skoldagar då vi varit på studiebesök på Hampton Court, samt hjälpt till på Svenska Kyrkans julmarknad som förövrigt var sjukt mysigt. Ikväll blir det utgång, imorgon måste jag ta tag i plugg sen på söndag ska jag igen hjälpa till på marknaden, så jag har en skön helg framför mig trots att det är lite tomt utan Elin. 
 
Kram på er alla där hemma, vi ses om 29 dagar! 
1. Bildbevis på kylan 2. Fiskdamm på Julmarknaden igår 3. Lunch i Hampton Court med gänget 4. Förra helgen då det var maskerad och 200-dagar till studenten (200 dagar!?!?!?!?!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0