Framsteg

2015-06-30
Sommaren är äntligen här, och denna gång verkar den vara här för att stanna. Om två jobbveckor har jag dessutom en hel veckas ledighet. Ska bara njuta av att vara hemma och leva sommar; åka ut till stallet och umgås med Patrick, hänga med kompisar och sova ut. Så välbhövligt och efterlängtat. Senare i sommar åker jag ner till Portugal för att hälsa på farmor och familjen, en vecka i soliga Porto. Kommer bli riktigt skönt. Under den veckan ska Patrick få åka till Evelina på träningsläger, kommer bli väldigt nyttigt för både honom och mig. 
 
Appropå Patrick har han verkligen gjort stora framsteg de senaste veckorna. Han blir stadigare och stadigare för varje dag och har mycket mer ork och kraft i dagsläget än för bara ett par veckor sen. Han försöker verkligen varje pass och vill vara till lags, även om han tycker det är jobbigt. Blir som nykär varje gång jag suttit på hans rygg, tänk att jag äger en sådan fin och underbar häst?! Igår smälte mitt mattehjärta, påväg ner mot hagen när jag ropade på honom, kollar han upp ger ifrån sig ett stort gnägg och går fram till grinden. Det börjar verkligen bli han och jag. ❤️
 
Sen senast har jag dessutom hunnit fira min första svenska midsommar på fyra år - och den vara så bra som den kunde bli. Omgiven av härliga människor, med lekar och snapsvisor, jello shots, sill och på toppen av det 11 grader och regn. Precis som svensk midsommar ska vara. 
Favvomallan överraskade med hemkomst från andra sidan jorden. På tiden tyckte jag som inte kunde kontrollera tårarna när hon klev in genom Elins dörr. En vecka senare gick hon dock och bröt foten på tre ställen... man ska inte leka med en pennyboard. Malin❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0